Home Klanten Klantcases Automatiseren en implementeren - Dura Vermeer

Automatiseren en implementeren - Dura Vermeer

"Conclusion FIT heeft met de implementatie van de Self Service Webstore een betaalbare en efficiënte oplossing geïmplementeerd bij Dura Vermeer."

Het logo van DURA VERMEER met de tekst waarmaken van ambities

Klantinformatie

Dura Vermeer is actief in bouw, infrastructuur, engineering en dienstverlening. Dura Vermeer is onderscheidend en gaat vernieuwend te werk. Dura Vermeer benut en bouwt haar 160 jaar aan kennis en ervaring voortdurend uit om ook in de toekomst met vakmanschap een optimale bijdrage te leveren aan het waarmaken van de ambities van klanten. "Wij maken onze ambities waar!" is het credo van Dura Vermeer. Voor de ICT-organisatie van Dura Vermeer geldt dit natuurlijk ook.

Klantvraag
Om haar gebruikers te ondersteunen maakte de ICT-afdeling van Dura Vermeer gebruik van verschillende zelfgemaakte systemen, om bestellingen van hard- en software en voor de autorisatie aan te vragen. De systemen waren gebruiksonvriendelijk en omslachtig. Al langere tijd was bestond de wens om een webshop voor ICT-producten en -diensten te implementeren. De wens om net zoals bij een 'echte webshop' de afhandeling zoveel mogelijk te automatiseren. Een geschikte en tegelijkertijd betaalbare oplossing bleek moeilijk te vinden.

Uiteindelijk heeft Conclusion ze op het spoor gezet van Biomni Front Office. Biomni product sluit goed aan op de vraag vanuit Dura Vermeer. De Biomni Front Office ICT selfservice Webstore is als proof of concept geïmplementeerd en daarna functioneel geïmplementeerd. Conclusion FIT is in Nederland de exclusieve leverancier van Biomni. Na een eerste positieve beoordeling is besloten om met Biomni en Conclusion FIT verder te gaan.

Aanpak
Conclusion heeft dit project van A tot Z begeleid. In een aantal maanden zijn alle bestaande bestelsites en formulieren vervangen door invoerschermen op de portal waarbij ook nog een aantal handelingen (achter de schermen) volledig zijn geautomatiseerd. Zo worden nu standaard softwareaanvragen automatisch geregistreerd, verwerkt en afgesloten waarbij ook de communicatie naar de gebruiker volledig automatisch plaatsvindt. Geen beheerder die hier nog aan te pas komt.

Resultaten
Dura Vermeer is blij met de ingeslagen weg. Op dit moment worden er dagelijks circa 50 aanvragen via een ICT portal verwerkt variërend van toegang tot ICT-middelen tot het ondersteunen van verschillende processen (in dienst, uit dienst, et cetera). De portal maakt de levering eenvoudiger, sneller, betrouwbaarder en goedkoper. Biomni en Conclusion FIT hebben hun belofte waargemaakt; een moderne Self Service Portal. Ondertussen worden steeds meer zaken aan de portal toegevoegd. Zo neemt de mate van Self Service Automation steeds verder toe.